L’oposició socialdemòcrata al comú de Sant Julià de Lòria ha rebut amb satisfacció la decisió del Govern de modificar els plans inicials que es tenien per a l’avinguda Francesc Cairat, a partir de l’entrada en funcionament de les fases 3 i 4 de la desviació laurediana. En declaracions al Diari, el conseller Rossend Areny va expressar l’alegria pel canvi de projecte, ja que, com va recordar, l’original suposava una important pèrdua de places d’aparcament en una zona comercial clau per a la parròquia, fet que hauria pogut suposar importants inconvenient per als establiments i els seus propietaris.
Així, inicialment els plans presentats ara fa uns mesos pel ministeri d’Economia i Territori passaven per convertir en un tram amb tres carrils de circulació l’avinguda des de l’entrada sud al poble fins a la rotonda que, al costat de la plaça Laurèdia, servirà d’enllaç amb el primer tram de la infraestructura que es posarà en servei. Aquesta ampliació de sentits s’aconseguiria mitjançant l’eliminació dels llocs d’estacionament que actualment hi ha a banda i banda del carrer. En total, es perdien fins a 66 places d’aparcament, fet que havia aixecat la preocupació de l’Associació de Comerciants i Empresaris Lauredians (ACEL), inquietud compartida també per la força minoritària a la corporació.
És per això que, després que aquesta setmana la cònsol Montserrat Gil donés a conèixer el canvi de plans aprofitant la sessió ordinària del comú celebrada dijous, el conseller de l’oposició Rossend Areny no va poder amagar que “ens n’alegrem”. El polític socialdemòcrata va recordar, com ja havia exposat en anteriors ocasions, que “des del PS pensem que era una obra inútil”.
Una obra innecessària
I és que Areny posa en relleu que la mesura era provisional fins que no s’acabessin les fases 1 i 2 del vial. Amb tot, va explicar que no coneixen les raons que han portat el Govern a fer-se enrere. D’altra banda, es va mostrar convençut que pel volum de trànsit d’aquest tram de carretera no és necessari fer-hi tres carrils. “Les cues es fan a la plaça Laurèdia, però un cop passat aquest punt es manté el volum de trànsit, no s’incrementa, i mai hi ha hagut cap problema”, va remarcar.
D’altra banda, el conseller socialdemòcrata va manifestar que la mesura implicava la pèrdua d’aparcament en una zona comercial on “és necessari, ja que els productes que es venen són voluminosos i necessites transportar-los amb el cotxe”. Per últim, va assenyalar que no es pot oblidar que l’avinguda és una via urbana i que si s’haguessin fet els tres carrils s’hauria convertit en una “autopista”.