El balanç de la campanya de turisme d'estiu està cridant força l'atenció dels partits polítics. El president, Pere López, ha insisitit en els mals resultats de la política del Govern. Segons López, no s'ha de repetir l'experiència del Cirque du Soleil i s'ha de recuperar la col·laboració entre turisme i comerç tot buscant una marca Andorra coherent.
El primer secretari del PS ho té clar: Demòcrates per Andorra suspèn en matèria de política turística.
“Els fets han demostrat que segurament aquests diners no ha nestat ben invertits. La política turística és erràtica i la gestió de la promoció ha estat pèsisma. No per posar molts diners arriben els resultats”.
Segons López, el projecte del Cirque du Soleil no ha funcionat i seria un error revalidar-lo un tercer any. També ha deixat clar que Andorra Turisme hauria d'explicar més rigorosament per què no ha funcionat la política de grans espectacles i ha disminuït el nombre de visitants.
“Sembla que d’una banda no es manifesta aquesta preocupació. Com a mínim es fa un mínim exercici d’autocrítica però a més es presenten unes xifres que en algun cas són grotesques. La presentació que es va fer fa uns dies dels resultats i l’impacte del circ es pot situar al límit del respecte”.
D'altra banda, des del PS també es creu que s'ha d'apostar per reforçar els lligams entre turisme i comerç i crear una marca Andorra coherent.
López ha afegit que els 70 milions invertits pel Govern durant la legislatura no han servit ni per obrir nous mercats ni per portar més visitants.
Veure article original